Kvalitetsplan | Hissäkra AB
Med kunden i fokus ska vi sträva efter en god arbetsmiljö, en säker arbetsplats och högkvalitativt arbete.
Vi ska främja hälsa och välbefinnande samt ta hänsyn till människors olika förutsättningar. Vi kommer att underhålla hissar på säkert, rent och felfritt sätt. Kvalitetsmålet är att skapa skarpa och klara regler inom de berörda punkterna i hissarbetskvalitet som skall följa boverkets föreskrifter och råden i svensk standard om hissar.
Arbetet utförs alltid enligt avtalsvillkoren och kundens anvisningar. Det innebär att alla arbetsmoment för uppdraget skall vara anknutna till avtalets villkor eller beställarens direktiv.
Hissäkra AB ska ge sina kunder service samt leverera miljövänliga produkter med högsta kvalitet som uppfyller kunders förväntningar.
För
att åstadkomma dessa mål skall vi;
För att kontinuerligt förbättras skall vi;
Egenkontroll:
Egen kontroll måste ske efter varje service, reparation eller
modernisering på varje objekt.
Beställarens kontroll;
Kunden får självklart kontrollera våra utförda arbeten när som helst med eller
utan att anmäla oss. Men vi uppskattar verkligen om kunden kommer planera
kontroller med oss.
Kunden kan välja vilka hissar han/hon vill, då kommer en tekniker hjälpa
honom/henne att kontrollera allt som anses nödvändigt.
Vi kommer inbjuda er till kontroller 2 gånger i ett år.
Vid ett servicebesök sker alltid följande;
Reklamation:
Om kunden inte blir nöjd eller har frågor om en
tjänst eller produkt ska kunden reklamera tjänsten/varan skriftligt via post
eller e-mail. Hissäkra AB kommer att besvara
reklamationen skriftligt inom max 10 dagar. Om kunden blir nöjd med svaret avskrivs
ärendet. Men om kunden anser att problemet finns kvar kommer vi att förlänga ev
faktura en månad gällande tjänsten eller varan. Sedan kommer vi skicka ett brev
via mejl eller post till kunden för att inleda en process där kunden får utse 2 medlare. En
representant från Hissäkra AB kommer sedan att diskutera och granska problemet
tillsammans med dessa två medlare. Den åsikt som företräds av två av tre av
dessa parter accepteras av Hissäkra AB och får avgöra problemet.
Edsby Allé 18
194 47 Upplands Väsby
" Vi erbjuder dig 6 månader kostnadsfritt provavtalet om du inte blir nöjd med oss"